maanantai 20. maaliskuuta 2017

Oma mobiiliapplikaatio - oma viestintäkanava

Megatrendinä Suomessa ja maailmalla on siirtyminen mobiiliviestintään. Suomalaisista 78%:lla oli älypuhelin vuosi sitten (Mobiilitutkimus 2016, Sanoma & TNS Gallup, helmi-maaliskuu 2016). Nyt tämä luku on varmaan jo yli 80%.

Mobiili viestintäkanava on tietokantapohjainen, mitattava ja kohdistettava. Oma mobiilikanava tuo uusimmat tiedot, vinkit ja tarjoukset suoraan asiakkaan taskuun. Mobiilikanava voi sisältää asiakastunnisteen ja korvata muovisen kanta-asiakaskortin. 


Mobiilikanava voi sisältää erilaisia palvelumahdollisuuksia kuten digitaalisen mobiilin leimakortin, digitaalisia etu- ja alennuskuponkeja, ostoihin perustuvat tarjoukset ja linkkaukset ulkopuolisiin palveluihin. 

Mobiilikanavan tulee olla ajankohtainen ja uniikki. Jotta se olisi uniikki, sen tulee tarjota myös tietoa, jota ei ole saatavissa muualta. Mobiilikanava luo yhteyden asiakkaan ja hänen oman asiointipisteensä (esim. myymälä) välille. Jos yrityksellä ei ole omaa mobiilikanavaa niin se ei varsinkaan nuorille anna kuvaa edistyneestä yrityksestä. Nuorille mobiilikanava on itsestäänselvä asia – odotusarvo. Nuorten parissa älypuhelinpeitto on jo nyt kattava.

Kanavan sisällöntuotanto voidaan järkeistää niin, että se ei rasita kanavan ylläpitoa liikaa. Esim. 80% sisällöstä tuodaan muualta ja loput 20% tuotetaan vain ja ainoastaan tähän kanavaan.

Mobiilikanava on tietokantapohjainen media. Kanavan sisältöä voidaan kehittää testaamalla ja sen toimivuutta analysoida. Kanavan tilaajarekisterin ja yrityksen muiden asiakastiedostojen välinen ristiinmarkkinointi on mahdollista ja suotavaa. Kanavan jäsenet antavat kanavan sääntöjen mukaisesti luvan lähestyä heitä samalla kun he lataavat applikaation puhelimeensa. Heitä lähestytään aktivoivalla viestillä aina silloin kun kanavassa on julkaistu asiakasta kiinnostavaa uutta sisältöä. 

Brand Target voi toimittaa teille teidän oman mobiilikanavanne. Mietimme ensin kanssanne mihin tarpeeseen ja kenelle kanava tehdään. Määrittelemme kanavan sisällön ja rakenteen. Huolehdimme kumppaniemme kanssa teknisestä toteutuksesta, rajapinnoista ja koulutuksesta. Autamme teitä myös kanavaan liittyvän analytiikan suunnittelussa. 

Huolehdimme siitä, että syntyvä ratkaisu istuu viestintänne kokonaisuuteen. Autamme teitä tuottamaan kanavaan sisältöä, joka pitää asiakkaanne yhä lähempänä teitä.

Hyödyt tiivistettynä:

1. Hallittava oma media.
2. Kaksisuuntainen, aktivoiva.
3. Kustannustehokas luoda ja käyttää.
4. On lähellä asiakasta ja aina mukana.


Brand Target on kokenut asiakkuusmarkkinoinnin asiantuntija. Referenssejä: S-ryhmä, Kaukomarkkinat/ Technics ja Panasonic, Silja Line, VV-Auto, Maan Auto, Sanoma Osakeyhtiö/Helsingin Sanomat, Procter & Gamble, Aurinkomatkat, Canal Digital, Inchcape Motors, Fortum, Fintoto, ...

Ota yhteys: ilkka.ponkanen(at)brandtarget.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti